Премиера на „Севилският бръснар“ в Миланската Скала

На 30 септември завесата на Миланската Скала тържествено се вдигна за второто заглавие на опера на Росини от триптиха, който театърът посвещава на великия италиански композитор – “Севилският бръснар”. Придружени от виртуозната диригентска палка на маестро Рикардо Шайи, станахме свидетели на един великолепен спектакъл, в напълно нова продукция! “За първи път имам шанса да изпълня шедьовъра на Росини в оригинал, с изключение само на някои речитативи” споделя Маестрото. Носител на наградата “Абиати” за 2012 г. за спектаклите “Бохеми”, “Бягство с маска” и “Набуко”, блеснал в Малмьо и Рим с “Бал с маски”, в Неапол с “Тоска”, в Монте Карло с “Набуко”, Лео Мускато ни покори с режисурата на операта и превърна дебюта в Ла Скала в абсолютен триумф! Динамична смяна на сцените, кулиси в непрекъснато движение и усещане за „театър в театъра“ отличиха представянето на Мускато в режисурата на 21-вата опера в кариерата му. Аплодисментите бяха и за сценографията на Федерика Паролини и избора на костюми на Силвия Алмонино.

В атмосфера на ентусиазъм, сред аплодисментите на публиката, на сцената се изкачи Матиа Оливиери. Елегантен, със силно сценично присъствие и великолепен актьор, италианският баритон брилянтно изпълни ролята на Фигаро. “Великият маестро Росини ни завещава тази партитура, но всеки един от нас трябва да се стреми да добави нещо от себе си – това не са само ноти, но и театър” споделя Оливиери. След вълнуваща изява само преди няколко седмици в “Италианката в Алжир”, имахме удоволствието да проследим поредна великолепна изява на българския мецосопран Светлина Стоянова. Младата певица замести Чечилия Молинари, присъединявайки се към състава чак във втората половина на репетициите. Това не й попречи да блесне в ролята на Розина с великолепен и много чист глас, финес, ясна дикция. “Много обичам да изпълнявам опери на Росини. Неговата музика е трудна, но е и голямо предизвикателство за мен” коментира Стоянова. И още едно завръщане на Миланска сцена– на Максим Миронов, който бе един великолепен граф Алмавива, неслучайно считан за най-добрия тенор на музикалната сцена в тази роля. Сила на гласа, перфектен италиански и вълнуващо изпълнение на “Se il mio nome saper voi bramate” заслужиха овациите на присъстващите. Известен с изпълнения в опери на Росини, Марко Филипо Романо ни очарова в ролята на Бартоло. За своето участие в 8-мо произведение на сцената на Миланcкия театър, Никола Уливиери получи заслужените аплодисменти на публиката за чистото изпълнение в ролята на Базилио. Силно бе представянвето на Костантино Финучи, който бе Фиорело и Лавиния Бини, в ролята на Берта. Овациите бяха и за оркестъра и хора на Ла Скала с диригент Алберто Малаци.

Start typing and press Enter to search